fluff



Min kompis somnade på tåget, han var packad och trött. Vaknade upp, sa någonting och fick pannbenet spräckt, för vadå? För lite manlig respekt. Polisen sket i allt, han kommer alltid va rädd. Häromdagen fick jag smäll för något jag såg, en kille låg ner, blev sparkad av två. Jag gick emellan men folk omkring dom blundade. Ville inte bråka men slagen dom bara fortsatte (Marcus, 5:e maj 2005, Kungsgatan) Ett slag mot svensson och folkhemmet. En tår för det bristande folkvettet. Till dom som utsätts för våldtäkter. Har blundat klart, det är underbart. Men unga människor mår inte bra. Det är så tydligt för jag ser det när jag går runt på stan


Blunda ett tag, Slut ögonen, blunda ett tag. För vi kommer alla blunda en dag. Blunda ett tag. Blunda dig bort, det kommer funka ett tag. Men om du blundar mot allt kommer allt blunda tillbaks


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0