When everything falls down, will you hold my hand?

"När Gregor Samsa vaknade en morgon ur sina oroliga drömmar fann han sig liggande i sängen förvandlad till en jättelik insekt"
Första meningen ur Franz Kafka - Förvandlingen. Otroligt inspirerande och intressant bok som man bara inte kan sluta läsa. Så mycket tankar som dyker upp i huvudet och så många olika tolkningar man kan finna. Kan helt enkelt inte lägga ifrån sig boken. Nu tänker ni som läst den: är hon körd i huvudet? Och nej, jag var bara 120 % oseriös. Det är nog ta mig fan den sämsta bok jag någonsin läst. Förstår inte varför man ska behöva utsättas för så dåliga böcker i skolan?!

Tänkte berätta om en bra & en dålig sak jag gjort idag. Den bra var att jag & Linda faktist stannade kvar i skolan efter att vi slutat i en hel timme, satt själva i klassrummet & kände oss riktigt duktiga! Den dåliga var att vi inte pluggade nåt, utan kollade i skolkatalogen istället...

Efter det blev det körlektion, och på nåt sätt har jag fått känslan av att min lärare börjar tycka jag helt olärlig. Om det finns ett ord som heter så? Om inte, så tror jag ni fattar vad jag menar.

Ae men nu ska jag återgå till studierna, som jag älskar så mycket. Fast om jag känner mig själv rätt så kommer det nog resultera i One Tree Hill. Shiet också.


Kommentarer
Postat av: rebbanrock

även jag slukade boken i ett naffs, slutet var ju lite otippat dock. Gav mig känslan av att jag är ganska nöjd med min mänskliga skepnad! ;) e det lurre om ja hänkar på nästa körlektion lr? så kan vi ju snålskjutsa varann o få ut lite mer av våra välbetalda pengar ;D <3

2009-11-03 @ 20:27:35
URL: http://rebeccau.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0